Obserwatorzy

2020-03-24

dziwne stanowisko Hotelu Różany Gaj

Nie wszyscy w sposób oczywisty traktują śmiertelną epidemię wywołaną koronawirusem. Hotel Różany Gaj w Gdyni nie zamierza pozwolić bezkosztowo odwołać rezerwację noclegów. Poprosiłem Szanowny Hotel o odstąpienie od kosztu rezerwacji dokonanej na początku lutego 2020 roku za pośrednictwem booking.com. Mieliśmy na koniec marca jechać z Myszą na kilka dni nad morze. No i wpakowaliśmy się w nie lada problemy. Jak można być tak cynicznym? W sytuacji, kiedy Prezydent RP, Minister Zdrowia i wszystkie media nawołują do #zostańwdomu, kiedy placówka ta nie jest w stanie zapewnić bezpieczeństwa pobytu, nie pozwala na odwołanie rezerwacji już opłaconej, nie wyrażając zgody na zwrot pieniędzy. Nic to dla tego obiektu, że jest już wprowadzony stan epidemii, a z każdą godziną śmiertelne zagrożenie się potęguje. Smutno, a nawet bardzo smutno, gdy komercjalizm próbuje zawładnąć zdrowiem i rozsądkiem. Dziś podejmuję ostatnią próbę rozmowy z Obiektem, a od jutra ślę informacje o tym stanie rzeczy do wszelkich możliwych instytucji: Sanepid, Urzędy Wojewódzki i Powiatowy, Policja, Telewizja, Radio, Prasa. Musi być jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy. 
ps. Booking.com - gdzie udało mi się dodzwonić po prawie 40 minutach oczekiwania - ma to wszystko głęboko w ………. Napisanie maila do nich jest absolutnie niemożliwe!!! Nigdzie nie ma adresu mailowego! Żadnej pomocy, żadnej! To ewidentnie firma nastawiona tylko i wyłącznie na pobieranie haraczy (prowizji) od obiektów turystycznych. Gdy już sprawa przeminie konto moje na booking.com zostanie usunięte na zawsze i nigdy już nie skorzystam z ich usług. Amen!


2 komentarze:

  1. Rozumiem, że z jakiś względów jedyną opcją jest zwrot pieniędzy, a nie interesuje Was wykorzystanie innego terminu? Tak czy tak, kwestia powinna być rozwiązana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Art. 495. KC
      Niezawiniona niemożliwość spełnienia świadczenia
      § 1.
      Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu.

      Usuń