Obserwatorzy

2020-05-26

Philips EP2221/40 dysza nie spienia mleka

Od ponad dobrych dwóch tygodni radość z kawy ze spienionym mlekiem coraz mniejsza. Ekspres kupiony niedawno, bo w lutym 2020 na Allegro w sklepie Wintel_PL (nie polecam nikomu, bo pomoc po-sprzedażowa na poziomie tragedii), więc nie powinno być problemów w trzecim miesiącu użytkowania! No chyba, że już teraz taka kompletna tandeta jest ze wszystkim. Najpierw chciałem kupić nową dyszę, bo wyszedłem z założenia, że w tej starej coś się ułamało - odprysnęło (widać na zdjęciu). Jednak brak możliwości zaopatrzenia powoduje, że decyduję się na naprawę gwarancyjną. Wraz z papierami i ekspresem oczywiście jadę do serwisu. Wcześniej telefonuję, czy aby na pewno przyjmują Philipsa do naprawy? Miły Pan serwisant przy przyjęciu sprzętu sprowadza mnie na ziemię, bo rzekome uszkodzenie części plastikowej to zwykłe zastygnięte mleko. W mleku jest kazeina, a to jeden z najsilniejszych klei organicznych. Zastygnięte mleko zatkało przepływ pary i nie ma spieniania. Trzeba wszystko wydłubać i dokładnie umyć dyszę w ciepłej wodzie z płynem do naczyń. Wstyd mi bardzo i głupio jednocześnie. Wracam do domu, myję dyszę i dodatkowo szpilką przebijam zapchaną małą dziurkę w osłonie - ekspres działa wyśmienicie. Robię kawę w ramach testu - jest jak dawniej.

2 komentarze:

  1. A kto powiedział, że trzeba się na wszystkim znać?

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam oj tam! Okularów zapomnieliscie na nos włożyć, to i nic nie było widać!
    🙂🙂🙂

    OdpowiedzUsuń