Obserwatorzy

2020-07-23

Cyfrowy Polsat dwie anteny

środa, 06 lutego 2013
Cyfrowy Polsat

Jakieś trzy tygodnie temu - była wtedy porządna zima - Mysz oświadczyła, że nie zniesie już dłużej tego śnieżenia (w telewizorze!) i żebym coś zrobił, bo naprawdę tak dłużej być nie może. Grzecznie schyliłem głowę i następnego dnia: "dawaj w internet!". Po prostu zacząłem szukać jakiejś telewizji satelitarnej. Obejrzałem ofertę Cyfry, Platformy i Polsatu. Zadzwoniłem tam i tu. Pojechałem na Wysoką. Zadzwoniłem do Warszawy. Koniec końców padło na Cyfrowy Polsat, który zaproponował najlepszą ofertę. Chciałem tą telewizję HD podarować Myszce w prezencie na urodziny. Udało się! Właśnie wczoraj, 05 lutego 2013, przyjechał pan Marcin (z Poznania) i zamontowaliśmy wspólnie antenę. Pomógł Szczypiorek - zdemontował starą antenę skierowaną na Astrę, szykując miejsce na nową. Po montażu (monter fruwał za oknem, a ja - jako balast - trzymałem go za prawą nogę) nastąpiła aktywacja karty i podłączenie dekodera. Minęło kilka chwil i pojawił się pierwszy program. No to teraz już telewizor nie śnieży! Obecnie jest problem, że w jakości HD występującym w telewizji widać zmarszczki, a obraz jest tak ostry, że aż oczy bolą od oglądania. Przez pół roku mamy tą przyjemność za darmo, a później kilkadziesiąt złotych miesięcznie.... Dzisiaj na TVP HD był kapitan Hans Kloss w Cafe Rose. No to jednak warto było, bo J23 znowu nadaje. (Znowu dwadzieścia trzy!!!!)

wtorek, 13 lipca 2010
remontaż anteny Polsatu

Z pomocą Szczypiorka i pana Krystiana dokonaliśmy remontażu anteny satelitarnej Cyfrowego Polsatu, który zawitał do nas trzy lata temu. Montaż był prosty z wykorzystaniem flexa, spawarki i betoniarki. W odległości ca. 30 metrów od hacjendy trzeba było wbetonować maszt, na którym zawisła antena. Do połączenia z dekoderem wykorzystano 47 metrów przewodu antenowego. Teraz już jest znowu dobrze. Wczoraj wieczorem moc sygnału z anteny wyniosła 79%. Stary dekoder wylądował w śmieciach. Kupiłem nowy, a umowę przedłużyłem na 29 miesięcy.


wtorek, 24 lipca 2007
Instalacja Cyfrowego Polsatu

Wczoraj na poligonie doświadczalnym 3M zakończyliśmy instalację cyfrowego Polsatu. Pozostało tylko posprzątać i przywrócić stan pierwotny. Prace montażowe anteny rozpoczęliśmy w sobotę - ja & Szczypiorek. W niedzielę razem z Tomkiem próbowaliśmy znaleźć sygnał z HotBirda, ale bezskutecznie. Wczoraj przywieźliśmy z Piotrkowa fachowca od TV SAT. Skończyło się na ścięciu dwóch drzew, obcięciu gałęzi czubka jednej sosenki i łamania liną gałęzi innej. Pierwotny montaż anteny okazał się zły - tam nie byłoby dobrego sygnału. Antenę zamontowaliśmy w innym miejscu na ścianie domu na przedłużonym maszcie dwumetrowym. Trzeba jeszcze zainstalować odciągi. Padające drzewo zniszczyło jedną płytę chodnikową - trzeba będzie zawieść i ułożyć nową Złamała się sosenka Chemii. Żywokost i brzózka lewa nie istnieją. Lekko uszkodzony płot do sąsiadów z południa. Trzeba będzie w ten weekend naprawić uszkodzenia oraz posprzątać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz